Известие

Collapse
No announcement yet.

Ключа не се връща на контакт

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ключа не се връща на контакт

    Та, тази сутрин завъртам ключа за да запаля, при което се чу звук на щракване и ключа олекна в ключалката. Трябваше да го върна сам на контакт. Мисля, че пружинката която го връща е изхвърчала някъде. Някой имал ли е подобен проблем и на какъв майстор трябва да карам колата за този проблем? Надявам се, няма да се наложи да се сменя цялото имо?

  • #2
    Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
    Та, тази сутрин завъртам ключа за да запаля, при което се чу звук на щракване и ключа олекна в ключалката. Трябваше да го върна сам на контакт. Мисля, че пружинката която го връща е изхвърчала някъде. Някой имал ли е подобен проблем и на какъв майстор трябва да карам колата за този проблем? Надявам се, няма да се наложи да се сменя цялото имо?
    Вариант 1 - сменя се този възел http://www.axm-auto.com/index2.php?b...=21&subcat=119
    Практикува се от повечето майстори, ама си е цифра.

    Вариант 2 - купуваш го от морга .Аз го купих за 10 лв и го разглобих,за да взема само клемата и да я монтирам на моя възел,за са запазя същия патрон и същия ключ.
    Малко е шибано свалянето на целия възел от колоната, защото закрепващия болт има вид на нит без шлиц за отвертка и се развива с чук и секач - нямам идея що го е измислил така жабарят Добре е да се внимава със свалянето и после поставянето на намотката на имобилайзера, иначе не е трудна, ама досадна работа.И препоръчително е при сглобяването да се сложи болт за отвертка или ключ (или поне да се направи шлиц с ножовка на главата на оригиналния).Естествено по-добре е ,ако намериш майстор, който да се навие да се занимава с тая работа, ама не ми се вярва
    ...
    155 1,6 TS 16V `96
    166 2,4 JTD `99
    147 1,9 JTDm 8V `07

    Comment


    • #3
      Абсурд да дам над 100 лв за нищо, за сега ще карам така, поне докато си намеря нещо от моргите. Защо трябва да се сменя ключа, нали този клеморед си върви отделно от имобилайзера?

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от endeavour Покажи съобщение
        Вариант 1 - сменя се този възел http://www.axm-auto.com/index2.php?b...=21&subcat=119
        Практикува се от повечето майстори, ама си е цифра.

        Вариант 2 - купуваш го от морга .Аз го купих за 10 лв и го разглобих,за да взема само клемата и да я монтирам на моя възел,за са запазя същия патрон и същия ключ.
        Малко е шибано свалянето на целия възел от колоната, защото закрепващия болт има вид на нит без шлиц за отвертка и се развива с чук и секач - нямам идея що го е измислил така жабарят Добре е да се внимава със свалянето и после поставянето на намотката на имобилайзера, иначе не е трудна, ама досадна работа.И препоръчително е при сглобяването да се сложи болт за отвертка или ключ (или поне да се направи шлиц с ножовка на главата на оригиналния).Естествено по-добре е ,ако намериш майстор, който да се навие да се занимава с тая работа, ама не ми се вярва
        този винт е специален. когато го монтират в завода, при стягането му се чупи главата и остава като нит. целта е да се демонтира трудно.
        Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
        Абсурд да дам над 100 лв за нищо, за сега ще карам така, поне докато си намеря нещо от моргите. Защо трябва да се сменя ключа, нали този клеморед си върви отделно от имобилайзера?
        този клеморед е един кух цилиндър. в него влиза патрона. като си вземеш от моргата, вадиш патрона /лесно става/ и поставяш твоя патрон. така си оставаш с твоя ключ.
        точка

        Comment


        • #5
          Благодаря за отговорите, ще потърся по моргите и по форума за този клеморед, дано се намери някой, който да ми го ремонтира.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
            този винт е специален. когато го монтират в завода, при стягането му се чупи главата и остава като нит. целта е да се демонтира трудно.
            Това е очевидно, даже бих казал очеизвадно. Това, което не виждам, е логиката, при положение,че възелът изобщо не се отличава с особена здравина и надеждност. Или понеже ще се сваля често, нека поне да е трудно! Бахти гениалния замисъл!
            ...
            155 1,6 TS 16V `96
            166 2,4 JTD `99
            147 1,9 JTDm 8V `07

            Comment


            • #7
              бъди сигурен, че инженерите са имали причина да го направят така. доколко е добро решение,вече е друг въпрос. всички италиански коли са по този начин поне от 90-те, може и от преди това.
              иначе ето как изглежда болта преди да му се скъса главата.

              точка

              Comment


              • #8
                Колеги, някой от вас забелязал ли е, дали стартера продължава да върти и след запалването? При фиатката се чува ясно и отчетливо ако задържам ключа, обаче при алфата поне аз не чувам нищо?

                Comment


                • #9
                  стартера продължава да върти докато държиш ключа, но когато двигателя запали , стартера си има съединителче което го отцепва.
                  точка

                  Comment


                  • #10
                    Е именно това ме интересува, гледам някои хора с проблем като моя са топили стартери, но на 166 явно е друго положението. Като гледам разликата в цените е яка, клемореда на 156 и производните струва 16 кинта, този на 166 и Капа е 118. Значи се набутах излишно с този клеморед.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                      Е именно това ме интересува, гледам някои хора с проблем като моя са топили стартери, но на 166 явно е друго положението. Като гледам разликата в цените е яка, клемореда на 156 и производните струва 16 кинта, този на 166 и Капа е 118. Значи се набутах излишно с този клеморед.
                      И що реши, че си се набутал. С повреден пакет е най-малкото неудобно да се кара, да не говорим, че ако няма реле, което да изключва стартера след запалването на двигателя, може да "стопиш" стартера.

                      Edit: Номерът с болта е направен за да се стига трудно до клемореда и да не може да се палят като ладите.
                      Last edited by myato; d.m.y г., 11:25.
                      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Кое му е неудобното, връщам ключа на мястото и това е. Стартера не върти при запалване на мотора, значи няма какво да се стопи. Повредата е по-скоро козметична, не ми се дават 70 лева за нищо. В момента нямам финансова възможност да се занимавам с колата.

                        Comment


                        • #13
                          Соленоидът на шалтера се захранва през реле, но то не е предназначено да прекъсне автоматично действието на стартера след като запали мотора.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Сега последно, да сменям или не?

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                              Сега последно, да сменям или не?
                              Мисля, че след като в момента нямаш възможност да си оправиш контактния механизъм на ключа, това не е фатално. Предполагам, че и ти, както всеки друг шофьор с малко опит не разчиташ на някаква автоматика, която да ти изключи стартера след като моторът запали. Връщай си ключа ръчно докато някога го оправиш и това е.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X